ppnt gdynia | centrum designu

Moda. Skrojona na miarę nowych czasów

W ciągu kilku tygodni globalny kryzys zdrowotny całkowicie zmienił rzeczywistość. Jak branża mody radzi sobie w wyjątkowo niepewnej sytuacji? Jak już teraz adaptuje się do nowego porządku? 7 maja podczas spotkania online „Moda. Skrojona na miarę nowych czasów” wraz z Bartkiem Ladra - Elementy, Szymonem Machnikowskim - Vogue i dr Magdaleną Płonką porozmawiamy o etycznej modzie w nowym kontekście. Czy obecny kryzys możemy traktować jako szansę? Rozmowę o wyjątkowych czasach wielkiej niepewności poprowadzi Dorota Cząstka.

Ogromne zmiany jakie zachodzą na świecie nie omijają branży modowej. Już teraz rynek przechodzi strukturalne zmiany. Mamy do czynienia z początkiem zupełnie nowych realiów. Pandemia wpływa nie tylko na zachowania i preferencje konsumentów, w obliczu globalnego kryzysu zmienia się również ich świadomość. Nowego znaczenia nabierają odpowiedzialność i transparentność marki, a także potrzeba lokalności.

Odwołanie pokazów, zamknięcie butików i przerwanie łańcuchów dostaw powodują ogromne kryzysy. Spróbujemy odpowiedzieć jak sobie z nimi radzić i przetrwać. Czy w wyjątkowo niepewnej sytuacji możemy budować strategie długoterminowe marek. Dynamiczna branża mody, oparta na sezonowości, nie zna recepty na przestoje. Ale czy nowy początek możemy postrzegać jako szansę? Może zmiany w świecie mody, które należało wprowadzić już dawno, zostaną przyspieszone przez obecny kryzys.

Podczas spotkania możemy jedynie spekulować jak będzie wyglądał nowy porządek w branży i gdzie zaprowadzą nas nieuniknione zmiany. Pewne jest to, że pandemia Koronawirusa na stałe odciśnie piętno na funkcjonowaniu branży, a stare zasady gry odchodzą na zawsze.

kiedy?
7 maja 2020 | godz. 17:00 – 19:00


organizator:
PPNT Gdynia | Centrum Designu

partner:
Hiday

patroni medialni: 
Trójmiasto.pl, Prestiż, Linia


zobacz film z wydarzenia 



Goście:

magdalena płonka

magdalena płonka

Autorka pierwszej książki w Polsce o odpowiedzialnej modzie: „Etyka w modzie – CSR w przemyśle odzieżowym”; jedyna doktorantka z CSR w modzie w kraju – teza napisana na IADE Creative University w Lizbonie pod okiem Prof. Jose Ferro- Camacho oraz obroniona przed komisją przewodzoną przez słynną prof. Sandy Black z London Collage of Fashion; projektantka ubioru (tytuł magistra na łódzkiej ASP), a także Biegły Sądowy w Sądzie Okręgowym w Warszawie. Panelistka Ghent Global Fashion Conference, stypendystka Lion’s Club, zdobywczyni laurów dla projektanta w konkursach Złota Nitka, Srebrna Pętelka. Zaliczona do 100 najbardziej wpływowych kobiet przez magazyn „Pani”, publicystka oraz visiting profesor na uczelniach zagranicznych oraz krajowych, w tym w warszawskiej Międzynarodowej Szkole Kostiumografii i Projektowania Ubioru. Od 20 lat Członkini Pracowni na rzecz Wszystkich Istot.

dorota cząstka

dorota cząstka

Ekonomistka z wykształcenia, na co dzień prezes studia kreatywnego HIDAY. Na swoim koncie ma kilkuletnią współpracę zarówno z największymi galeriami handlowymi, takimi jak Galeria Bałtycka, czy Galeria Kaskada, jak i mniejszymi markami, jak gdyńska marka torebek Mana Mana. Organizatorka i pomysłodawczyni projektu GDYNIA KREATYWNA organizowanego wspólnie z Gdyńskim Centrum Wspierania Przedsiębiorczości oraz PROJEKTU MODA, który tworzy wspólnie z PPNT Gdynia |  Centrum Designu. Kocha zmiany i z odwagą patrzy w przyszłość, starając się codziennie, aby jej działalność stanowiła wartość dla społeczności.

Bartosz Ladra

Bartosz Ladra

Współzałożyciel marki, strateg biznesu. Z wykształcenia prawnik, z zamiłowania biznesmen. Po kilku latach spędzonych w kancelariach bez żalu porzucił prawniczą karierę i postanowił zostać przedsiębiorcą. Jako dziecko kochał budować z klocków lego, w wieku nastoletnim budował wirtualne miasta w grach komputerowych, po to żeby w wieku dorosłym realizować swoje pasje budując organizacje non profit oraz firmy, które będą miały pozytywny wpływ na świat. W ELEMENTY odpowiada za działania biznesowe i operacyjne.  

Szymon Machnikowski

Szymon Machnikowski

Dyrektor PR i Marketingu Vogue Polska, odpowiedzialny za całość działań promocyjnych, eventowych i Public Relations oraz launch brandu na polskim rynku. Wcześniej między innymi Country Manager w szwedzkiej agencji Polhem PR, Brand Marketing Manager Eastern Europe marki Levi's. Karierę zawodową rozpoczynał jako redaktor mody i producent sesji zdjęciowych, pracując zarówno w Polsce jak i narynkach zagranicznych. Prywatnie zapalony podróżnik.

partner:

patroni medialni: